Yin & Yang - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van RickenMarieke - WaarBenJij.nu Yin & Yang - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van RickenMarieke - WaarBenJij.nu

Yin & Yang

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg

10 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Hallo lieve dushi’s,

Ik vond het vandaag een mooie datum om een nieuwe blog te schrijven. Niet alleen omdat mijn lieve oma’tje vandaag jarig zou zijn geweest maar ook omdat ik het gewoon een mooie datum vind. Dit is zeg maar echt zo’n geweldige trouwdatum. Nou waren Rick en ik dat voorlopig nog niet helemaal van plan, dus vandaar dat het bij ons maar bij een blogdatum blijft:).

Omdat wij van vele vrienden en familieleden de vraag hebben gekregen hoe dat ‘samenwonen’ nou eigenlijk bevalt, heb ik besloten om dit onderwerp tot het centrale onderwerp te dopen betreffende deze little update.
Het fenomeen ‘samenwonen’ bevalt mij (so far:P) prima. Ik heb natuurlijk nog niet echt veel vergelijkingsmateriaal maar het verloopt volgens mij prima. Natuurlijk haalt Rick af en toe het bloed onder mijn nagels vandaan..... En Rick zegt soms tegen mij dat ik dat ook bij hem doe (wat ik mijzelf totaal NIET kan voorstellen, maar ach daar zeur ik dan maar niet over). Maar na 22 jaar gekeken te hebben naar mijn ouders, is dat dus volgens mij ook volkomen normaal:D. Maar, nee over het algemeen vullen wij elkaar prima aan in allerlei verschillende situaties. Eigenlijk, als ik het nu overdenk, vormen Rick en ik een soort Yin & Yang in allerlei omstandigheden zodat alles weer in balans komt, om het zo maar eventjes zweverig te zeggen. En ik weet hoe je nu achter je laptop / computer / tablet / mobiel zit: “yeah right Marieke, doe niet zo zweverig en ik geloof dr geen bal van!”. Omdat ik jouw reactie dus aanvoel, heb ik een twee simpele voorbeelden geschetst die je hieronder kunt lezen:).

Situatie uno:
We komen lekker bruingebakken terug van een (niet al te zeldzaam) stranddagje en ik heb besloten dat ik even het zout van me af wil spoelen. Terwijl ik het licht aandoe in de badkamer zie ik iets engs, zwarts, met voelsprieten hebbends wegschieten achter de toiletpot. Nu zal ik schriftelijk proberen mijn reactie van die avond te evenaren: “ AHHHHHHH KAKKERLAK, KAKKERLAK KAKKERLAK!!! IEWWWWWWWWWWWW!!!!!!!! RICK RICK RICK KAKKERLAK!!!!!”. Terwijl ik de sfeer zette voor deze spannende omstandigheid met mijn geschreeuw, wat serieus in de buurt komt van een opera zangerige prestatie, kwam Rick aangerend met de welfaamde ‘Kakkerlak killing spuitbus’. Dus samenvattend: kakkerlak rent als een malle door de badkamer, onder de zwoele klanken die uit mijn keel komen, terwijl Rick de kakkerlak verdelgt met de ‘ Kakkerlak killing spuitbus.Ik bedoel, dit is toch een goede taakverdeling?! Wat ik dus al eerder zei: Yin & Yang!

Situatie dos:
Ik neem aan dat de meesten nog weten wat er tijdens de stageperiode van mij is gebeurd terwijl ik een keertje aan het tanken was hier op het eiland. Opfrisser in het geval je het vergeten bent: ik tank, maar tank geen benzine, maar diesel.... geloof me, dat was niet erg bevorderlijk voor de voiture. Gelukkig leer ik natuurlijk altijd braaf van mijn fouten. Maar ‘just to be sure’ houdt Rick het altijd goed in de gaten, terwijl ik druk bezig ben met de tank activiteiten, of ik er inderdaad daadwerkelijk wel benzine in gooi! Ik bedoel als wij niet een super duo vormen, wie dan wel?!:P.

Zoals je uit bovenstaande voorbeelden kunt opmaken: yin & yang. Ik kan nog uren door blijven gaan met voorbeelden opsommen, maar volgens mij you get the picture, right?
Verder heb ik al een baan gescored, waar ik helemaal blij mee ben. Ik ga bij Arke werken in het contact center. Ik ga daar de 26e beginnen, dus nog eventjes genieten van een welverdiende vakantie. Rick is nog druk bezig met solliciteren, maar hij heeft nu een hele leuke functie op het oog waar hij komende week voor uitgenodigd wordt voor een gesprek.
Verder ben ik ook weer in de winning mood bij Dolfijn FM (het lokale radiostation op het eiland). Gisteren heb ik via een ‘prijsvraag’ een diner voor twee gewonnen bij een kei leuk restaurantje! En daarnaast gaan we lekker vaak geregeld naar strandjes, maken leuke wandelingen met Bas en zijn hondjes (hebben Simba leren zwemmen), gaan naar leuke feestjes, drinken genoeg cocktailtjes tijdens happy hours en vooral: genieten van elkaar.

Mensen ayo, tot de volgende keer!

Xxxxxxxxxxxxxxx

Marieke (& Rick)

  • 10 November 2012 - 17:52

    Angs:

    Hahahaha, heerlijk, mijn eerste reactie was inderdaad, Jaaaaaa hoor, lekker zweverig en diepgaand. Wat een mensenkennis heb je toch meid. Maar eerlijk gezegd je hebt de ideale combi gevonden. Ik zou ook hysterisch gaan gillen bij een kakkerlak, hihi fijn dat Rick dan als reddende Engel komt me de spuitbus.
    En ja hoor, weer flink op dreef met dolfijn FM hihi. Geniet lekker liefjes, fijn jullie blog weer te lezen met jullie vele avonturen. Veel liefs! Xx

  • 10 November 2012 - 17:52

    Angs:

    Hahahaha, heerlijk, mijn eerste reactie was inderdaad, Jaaaaaa hoor, lekker zweverig en diepgaand. Wat een mensenkennis heb je toch meid. Maar eerlijk gezegd je hebt de ideale combi gevonden. Ik zou ook hysterisch gaan gillen bij een kakkerlak, hihi fijn dat Rick dan als reddende Engel komt me de spuitbus.
    En ja hoor, weer flink op dreef met dolfijn FM hihi. Geniet lekker liefjes, fijn jullie blog weer te lezen met jullie vele avonturen. Veel liefs! Xx

  • 10 November 2012 - 18:07

    Thea & Ben:

    Hoi Marieke & Rick,
    We hebben ons weer kostelijk vermaakt bij het lezen van je blog. Super dat jullie het zo goed samen kunnen vinden. Jullie avonturen doen me denken aan het Heidelberg-badkamer-avontuur (bekend bij intimi).
    Wij printen je blog voor opa en oma zodat ook zij kunnen genieten van jullie avonturen.
    Liefs Thea & Ben

  • 10 November 2012 - 20:51

    Leonie:

    Wat een leuk nieuws allemaal.
    Jij en Rick vullen elkaar prima aan met kakkerlak incidenten, maar dat deden je moeder en ik ook in diezelfde badkamer!!
    Fijn meid dat je een baan hebt en bij Rick komt het ook goed, kan volgens mij ook atlijd in de horeca aan de slag.
    xxx

  • 10 November 2012 - 21:04

    Cees:

    Wil je je ouders er even buitenhouden!! Je moeder reageert nooit zo op kakkerlakken!!!


  • 11 November 2012 - 19:10

    Hannie:

    He Marieke en rick, wat tof dat een van jullie al een baan heeft. Ik heb zelf in mijn tijd in de reis wereld ook een fijn contact gehad met meneer Franssen van arke, directeur destijds. Hij begeleidde ons destijds met een van de eerste studie reizen van destijds naar de Canarische eilanden met de opening van het arke complex barbacan dat was ontzettend leuk! Nou rick nog maar dat gaat goed komen.

    Wij gaan komend weekend naar ome Roland en claudia in Heidelberg dat is net wat anders maar ook leuk (als je de wc deur niet op slot doet)grapje.
    Veel liefs vanuit valkenswaard ome rene en tante hannie

  • 12 November 2012 - 16:02

    Jasmin:

    Ooooh wat een heerlijk verhaal Mariekie! Maar damn ik ben jaloers:(

  • 21 November 2012 - 17:48

    Manon:

    Heey Marieke,

    Ik vond het Ying Yang gebeuren helemaal niet zweverig (heb het namelijk al vaker gehoord ;-) ) Ook heb ik erg gelachen om jullie verhaal! Veel plezier bij Arke en voor je vriend hoop ik dat hij de baan krijgt! Good luck met het winnen van de prijsvragen ;-)

    xx Manon

  • 18 December 2012 - 19:42

    Roland:

    Hoi Yin & Yang,

    Zoals ik kan lezen vormen jullie nu een perfect team, toch weer iets geleerd van die "Heidelbergse badkamer":).

    Hoe is het bij Arke en heeft Rick nu ook al een baantje? Destijds liepen er nogal wat van die "Tjollers" (weet niet hoe je het precies schrijft, maar ik denk dat jullie weten wat ik bedoel), misschien kan Rick die wat gaan bijscholen:).

    Nu moeten jullie weer genieten, want werken moeten jullie waarschijnlijk nog tot jullie omvallen:)!

    Groetjes Claudia & Roland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 2309

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 31 December 2022

Curacao

Landen bezocht: